søndag 19. april 2009

Snø og mange planer!

Forrige helg var det en snøsmelting av dimensjoner her. Vi trodde alle at våren var i anmarsj, men den gang ei. Nå laver snøen ned igjen, og våren ser ut som at den er langt unna. Likevel er det mange planer som surrer rundt i hodet. Planer som må vente på våren og sommeren for å kunne bli satt ut i livet.
Planen vår er å bygge veranda/platting på hele nersiden av huset. Da må vi først bygge den verandaen vi allerede har på siden av huset litt lenger ut, og deretter lage trapp på et eller annet vis ned til plattingen. Jeg greier ikke helt å se dette for meg, men det blir nok bra!
Plattingen skal gå helt til enden av huset, og der skal vi bygge opp med levegger, sånn at vi kan sitte i ly for nordavinden. Har veldig lyst på en paviljong der, men tror nok ikke den blir stående så lenge med tanke på været vi har her nord. Da tror jeg heller vi må satse på en diger parasoll, som kan slås ned.

Vi må jo ha noen hagemøbler på den nye plattingen, og Jan-Espen har lovet meg at jeg skal få sofa og stoler! Har sett på dette settet fra Skeidar,
og dette settet fra Bohus. Begge må nok prøvesittes før det blir kjøpt noe.

Utenfor inngangen har jeg hatt lyst på 2 stoler og et lite bord lenge. I år tror jeg det blir kjøpt et par hvite klappstoler, også er jeg nødt til å finne et lite bord som passer til.

I hagen tror jeg det kunne blitt fint med en benk som man kan sitte på mens ungene er på trampolina og leker. Denne benken fra Skeidar synes jeg er veldig fin. Men, det kan jo hende at det blir unødvendig med en sånn benk siden vi skal ha platting med andre møbler på den siden likevel.

Så jeg må se om det blir bord og stoler på trappa da, eller om det rett og slett blir en sånn benk. Det er valgets kvaler!

I år skal jeg også få laget ferdig hekken. Den skal gå langs hele grøfta mot naboen, og nede mot veien, sånn at vi skal slippe at det høye gresset som blir i grøftene skal være en del av hagen. Det ødelegger mye av inntrykket nemlig. Et ikke så ofte man orker å klippe i grøftene heller.

Vi har også planer om å få noen lys nedover veien, som kan lyse opp i høst og vintermørket.
Vi har lyst på brostein på gårdsplassen. Men, det er snakk om 250kvm, så det blir ganske så dyrt...

Ellers er jeg på leting etter et nydelig tre som jeg fant bilde av på nettet. Hvis noen vet det originale navnet på dette, så rop ut!

Ellers blir det nok en del nye krukker og blomster i år. Med dobbelt så stor veranda, så må man jo ha dobbelt så mange krukker også! ;) Blir nok ganske enkel planting i år. I fjor kjøpte jeg masse forskjellige blomster som jeg plantet sammen i store krukker. Men, så kjøpte jeg også noen blomster som egentlig er i henge-krukker, og plantet en stor sånn i hver av de store krukkene. De vokste seg kjempestore og fine, så det blir nok gjentatt i år.

Nå gleder jeg meg bare til å komme igang. Jeg håper virkelig at vinteren snart slipper taket og lar våren komme!

1 kommentar:

Christina Mari sa...

Hei! Ta deg en tur innom bloggen min,har en award ligge der til deg!
Ønske deg en god 1.mai :)