torsdag 19. februar 2009

Endelig litt interiør!

I dag har jeg brukt hele dagen på å vaske og ommøblere. Har møblert på en måte jeg aldri har gjort før, så jeg er spent på om det kommer til å fungere, eller om jeg må ommøblere igjen i løpet av helga. Har hatt lyst til å ommøblere ganske lenge, men har blitt stoppet av at Jan-Espen ville at sofaen skulle stå sånn at man kunne ligge på sofaen og se på tv. Så jeg satser på at denne plasseringen fungerer for oss begge!
De røde julegardinene har jeg også tatt ned, og hengt opp hvite og brune panelgardiner. Kommer litt dårlig frem på bildene, fordi det er så lyst ute. Selv synes jeg det ble ganske bra! Spent på å se hvordan det blir i kveld når det blir mørkt ute!
Sofaen står nå midt i stua. Det kan hende at vi blir å synes at det blir trangt å gå mellom sofaen og pipa, men det vil bare tiden vise.
Skjenken har også byttet plass. Synes den gjorde seg godt der, men skulle gjerne hatt et eller annet på veggen. Har lenge tenkt på å få forstørret opp familiebildet vårt, og noen fine bilder vi har av ungene fra fotografen, men ting tar tid, så jeg har aldri kommet så langt.
Skulle ønske jeg hadde et konsollbord som kunne stått bak sofaen. Det tror jeg kunne blitt ganske fint! Men, enn så lenge så blir det sånn som det er nå. Må først se at dette fungerer før jeg kjøper noe nytt.
Den blomsten jeg fikk i bursdagsgave for noen uker siden måtte dessverre bøte med livet her om dagen. Istedet kjøpte jeg en hortensia. Egentlig liker jeg ikke planter med blomster på, men denne er faktisk ganske fin!
Hele dagen i dag gikk altså til vasking. Startet 0830 i morges, og var ikke ferdig før klokka var nærmere 1500. Og da hadde jeg jobbet nesten i ett. Nå kan helga bare komme!!
Nå sitter jeg og ungene og venter på at Jan-Espen skal komme hjem fra jobb. I dag blir det Milano-pizza til middag! Det er så godt!! Giddet rett og slett ikke lage middag etter dagens strabaser ;)
I morgen blir det bytur. Tror jeg må ta meg en tur innom Kremmerhuset og se om jeg finner noe nytt og spennende som kan friske opp stua!

2 kommentarer:

Bjørkely sa...

hei hei!
Stilig! det var en fin løsning.
hehe de der mannfolkene skal nå alltid legge seg oppi hvor sofaen skal stå! :)

Heidi sa...

Hei! Hvor har du kjøpt den fine lampen som henger over spisebordet?