onsdag 11. februar 2009

På jobb-leting...

Jeg er for tiden på leting etter jobb....sa opp min gamle jobb da jeg ikke greide å jobbe om nettene, og nå er jeg uten jobb. Det er ikke lett å finne noe spennende i disse krisetider....jeg søker og søker, og jeg får komme på noen intervjuer, men som oftest, så stopper det der.

Jeg er tydeligvis ikke flink nok til å selge meg selv på intervjuene. Får liksom hjernteppe med en gang....nå har jeg noen jobber i sikte, og alle er kjempeinteressante! Det spørs bare om jeg når så langt opp at jeg får komme på intervju.
Vurderer faktisk å kjøpe en skreddersydd jobbsøknad, for å se hvordan proffene skriver søknad, og som kanskje kan gjøre at jeg faktisk virker så interessant at de lar meg komme på intervju...det kan jo hende at jeg gjør noe feil når jeg skriver søknadene...hvem vet....

Erfaringen er ofte det som gjør at jeg kommer til kort på jobbene. Uten erfaring - ingen jobb, sånn er det bare! På en av jobbene jeg skal søke på nå, vektlegger de faktisk ikke utdanning og erfaring, men personlige egenskaper....og der kan jeg kanskje få napp hvis jeg er heldig.....

Kryss fingrene for meg!!!

4 kommentarer:

June sa...

Krysse fingran førr deg;)

Størhuset sa...

Lykke til med jobbsøking!

Villa Luftslottet sa...

Krysser fingeren for deg:)
Vær ærlig og om du er nervøs, så bare si det - vær sjarmerende, blid og ærlig:)

Anonym sa...

heia :)
jo, flyturen gikk uten problema, å ville ikkje tenkt meg om engang om eg fikk muligheten til å reise tilbake snart.. for å si det sånt, så vil eg ikkje prioritere anna flyreise selv om det bi kortar.. Dem slokke lysan, sånn at man får sove, å det e helt stille.. Så får man 2 måltid der masse tid går bort på å spise. ellers go plass å boltre seg på! nej anbefale dettan på det sterkeste :)

Lykke til med jobbsøkinga! må jo dukke opp nokka snart!!
KLEM