lørdag 3. januar 2009

Godt nytt år!

Da er snart tredje dagen av det nye året over, og jeg har omsider fått somlet meg inn på bloggen. Vi nyter de siste dagene av juleferien, og at vi endelig har fått snø igjen! Jonas som fikk rattkjelke til jul, fikk ikke prøvd den før i dag.

I jula har vi kost oss både hjemme og på øya. Både vi og ungene fikk masse fine gaver! Jan-Espen hadde kjøpt dunjakke fra Bergans fra meg, og vi ble nok ganske store i øynene begge to da vi åpnet pakkene, for inni hans pakke fra meg, lå det også en Bergans dunjakke. ;)
Nytt kamera ble det også på meg, et lite og rosa ett som jeg kan putte i lomma. Det fikk jeg fra ungene og er storfornøyd! Ellers ble det nytt servise, litt pynt, nye hodeputer +++ Det var MYE pakker hos oss! Ungene fikk også masse fint! Masse klær og enda mer leker.
Tusen takk for gaven fra Størhuset! Det kommer bilder etterhvert!
Fikk også pakke fra Boligfryd, tusen takk! Vant en konkurranse der inne, og bilder av innholdet i den kommer også etterhvert!

Romjula bød på mye drittvær! Masse vind, regn og etterhvert snø, som regnet bort igjen i løpet av et par dager! Nå virker det endelig stabilt!!

Det har vært et ganske strevsomt år med tanke på både oppussing, og en del andre ting som jeg ikke har lyst til å brette ut på internett, men alt i alt har vi nok hatt det ganske så bra i 2008.

Det nye året byr på en del utfordringer, og dette året skal bli et år hvor vi skal forsøke å tenke litt på miljøet. Fikk et lite sjokk da vi leste av strømmen og oppdaget at vi har brukt 8000kw/t på 2 måneder. Ny "rekord" for vår del, og absolutt IKKE noe å skryte av! Så, nå skal vi bytte ut alt av lyspærer med led-pærer, som er nesten evigvarende og som bruker minimalt med strøm! Skal også forsøke å bruke tørketrommelen mindre, og slutte å vaske klær som ikke er skitne. I tillegg har vi funnet ut at vi kjøper alt for mye som verken vi eller ungene trenger, så dette blir jammen et nyttårsforsett!

For å ramse opp alle nyttårsforsettene mine så er de:
- Bli mer miljøbevisst
- Ikke handle ting som jeg ikke trenger
- Slutte å drikke brus midt i ukene
- Gå ned de siste kiloene som jeg har planlagt
- Fortsette å kun spise godterier i helgene
- Bli mer økonomisk
- Spise sunnere

Det ble en ganske lang liste dette her, og jeg håper at jeg greier å holde mesteparten av disse! Kanskje ikke slavisk, men i det lange løp, så skal jeg nok greie de fleste! Noen ting blir vi likevel nødt til å kjøpe. Oppvaskmaskinen synger på siste verset, så den byttes nok i løpet av et par uker. Vinduslampene må også byttes da det er noe feil på dem, og vi må ha spotrekker i gangen. Men, etter det så er det stopp for en stund! Da skal det ikke være noe mer vi trenger av verken det ene eller andre.

Juletreet har vi bestemt skal få stå en uke til. Det er lenge til neste jul, så vi får nyte denne så lenge vi kan! ;)


Ha et fantastisk godt nytt år!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.
Ønsker å kjøpe stativet med kommer fra P. Home.
92631099

Anonym sa...

Ikke kommer, men kopper :)