torsdag 29. januar 2009

Jeg trenger litt blomster-hjelp...

Denne blomsten fikk jeg til bursdagen min på fredag. I dag oppdaget jeg at alle blomstene var døde.....så nå har jeg plukket de bort, og blomsten er langt ifra så fin som den var da....Jeg kjenner ikke noe til blomsten, så jeg vet ikke om den skal ha mye eller lite vann, om det kommer nye blomster, eller om det bare er å kaste den.

Så, nå håper jeg at noen av dere der ute i Blogglandia kan hjelpe meg med dette. Er det noe å gjøre med denne?? Og hvordan skal man behandle den for at den skal leve lenge???

2 kommentarer:

Crinoline sa...

Jeg er ingen blomsterekspert,men dette ser ut som en azalea. Den må aldri tørke ut.Du kan forsøke og fylle en bøtte med vann og holde hele potten ned i vannet.Hold den nede til det slutter å boble. Lykke til,det er ihvertfall verd et forsøk.

Huset på toppen sa...

Dette er en asalea, og de trenger mye vann og må ikke tørke ut!! Vis det blir knusk tørr,er de vanskelig å få til i bli fin igjen!! jeg dypper den i vann i kummen,og så renner den av seg, ikke stå i vann,men vannes ofte!!
Ser jo at Crinline sier det samme!
Håper du klarer å redde asaleaen:)
Klem!