torsdag 30. oktober 2008

Hos oss er jula rød...

...men adventstiden kan gjerne inneholde sølv og lilla!

I går var jeg, som jeg fortalte i forrige innlegg, i Narvik en tur. Der var det blitt jul i butikkene! Og jeg fant utrolig mye fint jeg hadde lyst på!! Først var jeg innom Fryd og Kremmerhuset. På Fryd fant jeg disse lilla lysene.

Og på kremmerhuset fant jeg fat i både rødt og sølv. Så de kjøpte jeg selvfølgelig. Men, da jeg senere dro innom Skeidar, så hadde de kjempeflotte fat der også, og de var både finere og billigere enn de jeg hadde kjøpt tidligere. Så, da var det bare en ting å gjøre, og det var å bytte! :)

De lilla lysestakene kjøpte jeg også på Kremmerhuset, mens de sølvfargede hjertene er fra Skeidar. Ser at jeg trenger noe mer på fatet mitt, og er slettes ikke sikker på at de lysestakene skal stå der, men det var bare stilt opp for at jeg skulle kunne ta bilde. Tar gjerne imot tips til hva jeg kan pynte med...


Jeg fant også denne utrolig flotte julepynten på Kremmerhuset! Syntes den var så fin, så jeg kjøpte 5 stykker!! Har lyst til å ha en grein eller noe oppi en diger vase, også pynte denne med litt julepynt, blant annet disse. Hvis ikke, så skal jeg alltids finne et annet sted de kan henge. Kan sikkert bli fint å henge de i kjøkkenvinduet også!!


Kjøpte 3 sånne røde fat. De tror jeg kan bli fine med noe pynt på til jul!

Denne kransen er også fra Skeidar. Den hadde jeg utrolig lyst på i fjor, men da tok ikke den lokale butikken den inn, så jeg tenkte meg ikke om to ganger før jeg kjøpte den!! Om den skal henge ute eller i gangen, det vil tiden vise. Mest sannsynlig blir det vel i gangen, for vi pleier ikke akkurat ha så mye fint vær her vinterstid...

Det var altså gårsdagens kjøp! Må si meg ganske fornøyd med det!! Blir nok mer når det nærmer seg adventstid!! Jeg gleder meg!!

2 kommentarer:

Størhuset sa...

Det var masse fint, har ikke kommet noe pynt i butikkene ennå her, men gleder meg til det kommer. Mye fint på Kremmerhuset. Går fort til advent nå:0)

Torilpia sa...

Jøss det var jammen mye fint du har fått tak i .. :o)

Bra det ikke er mer enn en drøy måned til det er helt greit å pynte litt .. :o)

Klem fra meg!