torsdag 23. oktober 2008

Skal det være et stykke kake?

Sjokolademousse kake
Denne nydelige kaken smakte jeg i bursdag på søndag, og nå måtte jeg forsøke å lage den selv! Den er utrolig god, og en SKIKKELIG kaloribombe!!

Oppskriften er som følger:

Bunn:
300 gram mørk sjokolade
150 gram smør
6 egg
1 dl sukker

Bryt sjokoladen i biter og smelt sammen med smør på svak varme.
Avkjøl!
Skill eggeplommer og eggehviter
Visp plommer og halvparten av sukkeret til eggedosis
Rør eggedosisen sammen med sjokoladeblandingen
Stivpisk eggehvitene og resten av sukkeret
Vend forsiktig inn i røren.

Hell i en godt smurt form og stek på 175grader i ca 30 minutter.

Dekk med folie og avkjøl i kjøleskap

Krem:
200 gram mørk sjokolade
1,5 dl kremfløte

Smelt på svak varme
Avkjøl godt og smør over kaken.

Strø hakket sjokolade på toppen!
Serveres med vaniljeis!


Enjoy!

5 kommentarer:

Torilpia sa...

.. så farlig god ut .. skumle greier .. :o)

Har ikke vært så mye på bloggen din - men nå har jeg lagt deg til i lista mi - blir lettere å følge med når du legger ut nye innlegg da :o) Håper det er greit .. :o)

Ha en flott torsdagskveld - klem!!

Huset på landet sa...

Det er helt greit!

Ha en flott dag videre du og!!

Veronica sa...

Den så god og mektig ut!!!
Må nok testes en gang!!!!

Anonym sa...

dæsken bente den hørtes nydelig ut!!!

den skal uten tvil prøves!!

Mari sa...

Åh, så koselig at du leser bloggen min :) det visste jeg faktisk ikke!

Denne kaka så smashing ut!!!!!!!